HBO | VAST | 36 uur | SCHAAL 10 | MAX. € 5.247,00 | reageren t/m 26 mei 2024

Cranendonck! “Wedde gì dá?”

Het de plek is waar;
Geluk nog heel gewoon is
De grenzen letterlijk en figuurlijk beslecht worden
De haven, het vliegveld, het station en de snelweg de bereikbaarheid en mogelijkheden vergroten
De natuur geen grenzen kent
De dynamiek in werk en vrije tijd voelbaar is!

In deze unieke gemeente gaan wij voor onze inwoners en onze collega's. Ga jij mee?

Ben jij onze nieuwe collega die vastgoed en grondzaken verder op de kaart gaat zetten binnen ons team?

Ben jij een echte teamplayer die onderdeel wil uitmaken van een top team?

Dan is deze baan echt iets voor jou!

Werken bij gemeente Cranendonck  

Cranendonck is een ambitieuze gemeente met zes kernen, ruim 20.000 inwoners, een groot buitengebied, een groeiende economie, variërend van stevige (innovatieve) bedrijvigheid tot recreatie en toerisme. De gemeente heeft een grote, culturele geschiedenis. 

Het is fijn wonen in Cranendonck. De gemeente heeft een rijk verenigingsleven, levendige kernen en prima collectieve voorzieningen. Kenmerkend zijn haar vitale gemeenschappen: de mensen kennen elkaar, voelen zich betrokken en hechten waarde aan de kwaliteit van hun leefomgeving. Samen met onze vitale gemeenschappen blijven we bouwen aan Cranendonck! Door onder andere de aanwezigheid van een grootschalige opvanglocatie voor asielzoekers, de snelweg A2, haven, vliegveld en treinstation kent deze plattelandsgemeente vraagstukken die niet voor grootstedelijke uitdagingen onderdoen. De unieke ligging - in Zuidoost-Brabant, grenzend aan Limburg en België en onderdeel van de Brainport- en Keyportregio - zorgt ervoor dat er intensief, grensoverschrijdend en grenzeloos wordt samengewerkt.

Informele en open organisatie 

De informele, open en collegiale werksfeer maakt het fijn werken bij gemeente Cranendonck. Er is ruimte voor autonomie en er zijn kansen te over voor medewerkers om hun talenten in te zetten. Samen zetten we de schouders onder de uitdagingen waar we voor staan en samen vormen we het unieke DNA van onze gemeente. Samenwerken, oog hebben voor elkaar én een stapje extra doen om tot optimale en soms verrassende resultaten te komen, zijn voor jou vanzelfsprekend. 

Onze gemeente is een fantastische plek als je ambitieus bent en ook jezelf verder wilt ontplooien! 

Jouw werk

De werkzaamheden zijn zeer divers van aard. Binnen de twee verschillende disciplines liggen mooie opgaven om op te pakken. Binnen vastgoed ligt een mooie taak om beleid te vormen over het maatschappelijk vastgoed dat we als gemeente in eigendom hebben. Als dit beleid er ligt, maken we samen volgende stappen om het beleid tot uitvoering te brengen.

Vanuit het onderdeel grondzaken liggen net zo’n mooie uitdagingen, waarin voldoende groei mogelijk is. Enkele opgaven die er liggen zijn; uitvoering geven aan nota grondbeleid, grondverwerving, contact met bestuur over grondbeleid, adviseren aan collega’s binnen projecten, beleid opstellen voor (verhuur)overeenkomsten.

Het team

Je komt terecht in het team Openbare Ruimte dat bestaat uit ongeveer 28 medewerkers. Het team is onderverdeeld in een binnen- en buitendienst. In de binnendienst werk je samen met 2 partime collega’s van grondzaken en 3 partime collega’s op gebied van vastgoed. De binnendienst bestaat uit een diversiteit van mensen met verschillende kwaliteiten.

De buitendienst bestaat uit 10 medewerkers die elke dag weer bezig zijn met het mooi houden en mooier maken van het openbare gebied en onze gemeentelijke gebouwen.

Binnen het totale team bestaat een sfeer van klaar staan voor elkaar en samen proberen de gemeente nog beter te maken. Er is plek voor ontwikkeling en samen zijn we bezig om het team Openbare Ruimte verder te professionaliseren. Jouw input is hier ook van belang!

Jouw kwaliteiten

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van vastgoed of grondzaken of vergelijkbaar;
  • Aantoonbare ervaring met grondzaken en gemeentelijke vastgoedontwikkeling
  • Je bent goed op de hoogte van de ontwikkelingen op het brede terrein van maatschappelijk vastgoed;
  • Je bent in staat om beleid overstijgend en integraal te denken;
  • Je bent een inhoudelijke gesprekspartner voor onze burgers, samenwerkingspartners, je collega’s en ons gemeentebestuur;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Wet Voorkeursrecht Gemeenten en de Onteigeningswet
  • Je hebt uitstekende onderhandelings- en adviesvaardigheden
  • Je hebt een brede blik en het vermogen om input vanuit verschillende invalshoeken mee te nemen.
  • Politiek sensitief en in staat om verbindingen te leggen en draagvlak te creëren

Ons aanbod

Hebben wij je interesse gewekt? Dit bieden wij jou:   

  • Een individueel keuzebudget van 17,47% van je bruto jaarsalaris, dat je kunt besteden aan diverse arbeidsvoorwaarden (denk aan een kilometervergoeding, extra verlofdagen, fitness, een fiets).; 
  • Een regeling betaald ouderschapsverlof;  
  • Flexibiliteit in werktijden en werkplek;
  • Een open organisatie met gemotiveerde collega’s;
  • Een salaris maximaal € 5.247,00- per maand (schaal 10, peildatum 1 januari 2024) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een bruisende plek in een gezellig team.
  • Een tijdelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar met het voornemen om dit bij goed functioneren om te zetten naar een vaste aanstelling.

Enthousiast?

Is deze vacature jou op het lijf geschreven? Stuur dan jouw cv en motivatie uiterlijk 26 mei 2024 naar ons via bijgaande link.

De vacature wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.

Heb je vragen over de inhoud van de vacature, neem dan contact op met Mark Peters, teammanager openbare ruimte: 06-15239108.