Milieupas aanvragen

Wat is het?
De milieupas geeft inwoners van de gemeente Cranendonck toegang tot de Milieustraat. Bent u uw milieupas kwijt? Vraag dan een nieuwe aan. De oude pas wordt automatisch geblokkeerd zodra u een nieuwe aanvraagt.
Verhuist u?
De milieupas is gekoppeld aan uw adres. Laat de pas achter in de woning, ook bij een verhuizing binnen de gemeente.
Toegang tot de Milieustraat? Vergeet uw milieupas niet!
Zo zorgen we ervoor dat alleen inwoners van onze gemeente gebruikmaken van de Milieustraat. Als inwoner betaalt u via de afvalstoffenheffing mee aan het beheer van de Milieustraat. Bedrijven en inwoners van andere gemeenten doen dat niet. Met de milieupas voorkomen we dat zij de voorzieningen gebruiken.
Hoe werkt het?
- Bij elk bezoek toont u uw milieupas. Zonder pas krijgt u geen toegang.
- Bent u uw milieupas kwijt? Vraag dan een nieuwe aan. De oude pas wordt automatisch geblokkeerd zodra u een nieuwe aanvraagt.
- U kunt alleen een nieuwe milieupas aanvragen als u op het adres staat ingeschreven en 18 jaar of ouder bent.
- Per adres wordt er één milieupas verstrekt. Alle bewoners mogen de pas gebruiken. U mag de pas niet uitlenen aan personen die niet op uw adres wonen.
- De milieupas blijft eigendom van de gemeente Cranendonck. Bij verhuizing laat u de pas achter in de woning, ook als u binnen de gemeente verhuist.
- Een geblokkeerde milieupas geeft geen toegang tot de Milieustraat. Is uw pas onterecht geblokkeerd?. Neem dan contact op met de gemeente.
Wat moet ik doen?
Een nieuwe milieupas regelt u eenvoudig online met uw DigiD. We sturen de nieuwe pas dan naar uw huisadres.
Woont u in een nieuwbouwwoning? Dan ontvangt u de milieupas automatisch thuis zodra u de woning bij ons ‘gereed meldt’.
U kunt ook een afspraak maken om persoonlijk langs te komen voor de aanvraag van een nieuwe pas. De pas is niet direct klaar, u krijgt de pas thuisgestuurd.
Wat kost het?
Het aanvragen van een nieuwe milieupas kost € 5,00. In het gemeentehuis kunt u alleen pinnen.