De gemeente kan u helpen als u zich niet of onvoldoende lokaal kunt verplaatsen met een vervoermiddel. Bijvoorbeeld door een ziekte, een beperking of ouderdom. Eén van de mogelijkheden voor collectief vervoer is Taxbus. Momenteel kampen de vervoerders van Taxbus  helaas met een personeelstekort. Daardoor  is het de komende tijd niet altijd mogelijk om een rit te boeken op het gewenste tijdstip. Houd daar rekening mee bij het boeken van een rit.

Drukke tijden

De vervoerders hebben het met name erg druk op:

  • Alle werkdagen tussen 7.00 en 9.00 uur.
  • Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 14.45 en 16.30 uur.
  • Woensdag tussen 12.00 en 16.30 uur.
  • Zondag tussen 12.00 en 14.00 uur.

Een rit boeken buiten de genoemde drukke tijden? Doe dit altijd minimaal 4 uur van tevoren, maar liever nog eerder. Ritten die niet op tijd geboekt worden, kunnen geweigerd worden. Dat geldt niet voor een prioriteitsrit, een rit naar een medische bestemming of in geval van een retourrit.

Taxbus geboekt, maar toch te laat?

Als de Taxbus meer dan een kwartier te laat is, bel dan naar het Mobiliteitscentrum: 0800 0234 795. De telefonist vraagt nogmaals contact op te nemen, als de Taxbus er na een half uur nog steeds niet is. Bij een tweede melding (na een half uur) vraagt legt de telefonist twee opties voor: Langer wachten of de rit annuleren. In het laatste geval mag op kosten van de vervoerder een particuliere taxi gebeld worden. De kosten daarvan kunnen gedeclareerd worden door het indienen van een klacht. Daarbij dient wel het betalingsbewijs overlegd te worden.

Alternatieven

Een alternatief voor de Taxbus is ANWB AutoMaatje: www.anwb.nl/lidmaatschap/maatschappelijk/mobiliteit/automaatje(externe link) (ook voor niet-leden).


Meer informatie over Taxbus: www.taxbus.nl/a2(externe link).