HBO   |   Maximaal €4537   |   Schaal 9   |   Regulier   |   Vast   |   36 uur | Solliciteer t/m 29-12-2023

Cranendonck is een ambitieuze gemeente, waar jouw kennis en ervaring bijdraagt aan het benutten van kansen en mogelijkheden. We stellen duurzaam en toekomstgericht beleid op en werken bij voorkeur samen met onze ondernemers en inwoners de plannen uit. De informele, open en collegiale werksfeer maakt dat het fijn werken is bij de gemeente Cranendonck. Lef en vertrouwen zijn onze kernwaarden: we zoeken collega’s die dankzij hun ervaring van gebaande paden durven af te wijken en gaan voor het resultaat. Vertrouwen hebben en krijgen vormt daarvoor de basis.

Ben jij…

een professional met een hands on mentaliteit en heb je hart voor de openbare orde en veiligheid en crisisbeheersing?
Dan zoeken wij jou!

De functie

Samen met de collega’s van Veiligheid ben je verantwoordelijk voor de veiligheidsbeleving van de inwoners van de gemeente Cranendonck. Binnen de afdeling ben je bezig met alle taken (van advies tot uitvoering en optimalisatie) op het gebied van crisisbeheersing en rampenbestrijding en uitvoerende taken binnen de openbare orde en veiligheid.

  • Je adviseert over de invulling en inrichting van onze interne crisisorganisatie en onze rampenbestrijdingsplannen. En vervolgens ga je ermee aan de slag om het uit te werken, te organiseren, optimaliseren etc.
  • Je signaleert en analyseert mogelijk risico’s binnen de gemeentegrenzen (maar ook daarbuiten) en zorgt dat deze geborgd worden.
  • Je geeft advies over-, organiseert en draagt zorg voor opleiden, trainen en beoefenen van de lokale rampenorganisatie;
  • Je participeren in regionale crisisorganisatie van bevolkingszorg en bij calamiteiten geeft je advies aan het Gemeentelijk beleidsteam;
  • Je geeft advies aan bedrijven over het opstellen van plannen in het kader van multidisciplinaire crisisbeheersing.
  • Je vertegenwoordigt Cranendonck in de Veiligheidsregio tbv rampenbestrijding en crisisbeheersing. En vanuit die rol adviseer je de burgemeester (Iid AB van de veiligheidsregio) over inhoudelijk besluitvormingsstukken.
  • Ondersteunen van de adviseur Openbare Orde en Veiligheid op uitvoerend en praktisch niveau;
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van de burgemeester en voorbereiden van annotaties;
  • Je evalueert de crisisinzet vanuit verschillende invalshoeken (o.a. samenwerking, kennis etc) en op basis hiervan ga je dit verder optimaliseren.
  • Het op lokaal niveau voeren van diverse overleggen met maatschappelijke instellingen en overige betrokken partijen.

Wat vragen wij van jou?

  • Zelfstandigheid, betrokkenheid, verantwoordelijkheid, bestuurlijk sensitief, overtuigend, integriteit, stressbestendigheid, flexibel
  • Bereidheid om ook buiten kantoortijden te werken als dat nodig is;
  • Een open houding naar inwoners, bedrijven, collega’s.
  • Minimaal afgeronde HBO opleiding of een specifiek op de functie gerichte opleiding
  • Ervaring en affiniteit met het werkterrein en het werken bij de overheid.
  • Kennis van wetgeving en procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan
  • Ervaring in het voeren van overleggen met bestuurder en externe partijen.

Wat bieden wij?

  • Een veelzijdige functie in een open organisatie waarbij je de kans krijgt om te laten zien wat je kunt en te zeggen wat je vindt en waarbij plaats- en tijdonafhankelijk werken gefaciliteerd wordt;
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Een individueel keuze budget van 17,47% van je bruto jaarsalaris om te besteden aan secundaire arbeidsvoorwaarden (denk aan een kilometervergoeding, extra verlofdagen, fitness, een fiets).
  • Een bruto salaris van maximaal € 4.537,- per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 9). Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring.  

Solliciteren

Is dit écht iets voor jou? Solliciteer dan snel (onder vermelding van het vacaturenummer). Bij de sollicitatie willen wij in ieder geval een CV en een motivatie ontvangen. Stuur je reactie in via: www.werkeninzuidoostbrabant.nl(externe link).

Meer informatie

Heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met Maud van den Luitgaarden via 14 0495 of m.vandenluitgaarden@cranendonck.nl.

Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met het HR-loket via (040) 2083737